HTML

Tócóskert

Tócóskert: ennyi parasztot egy rakáson nagyon ritkán látni...

Friss topikok

  • Vegeta István: Jó az a piac ! (2017.06.21. 21:38) A kispiac
  • KROK: Ez egyébként hol történt helyileg? A story elején azt hittem engem üthettél el (korban simán stimm... (2016.05.14. 15:24) A panelprolinak nincs életösztöne
  • Void Bunkoid: @Xezs: nemtom, én újabban szinte csak falusi betörésekről olvasok, ahonnan ellopnak ingóságokat, v... (2014.05.09. 10:49) DIY
  • Xezs: @Tiba Árpád: Szevasz Árpi! :) Akkor tévedtem. Nézd el nekem, hogy majd 20 év távlatából írtam újra... (2014.03.11. 23:03) Iskolai állapotok – 2. rész
  • Neringa: Én arra a következésre jutottam, hogy a hely uralkodó energiája, bizonyos viselkedésekre késztet..... (2013.05.31. 20:03) A Pokol kapuja - Derék 22

Linkblog

Móka és kacagás a Tóciban

Xezs 2009.08.06. 20:59

Muszáj vagyok engedni a rajongói nyomásnak (még! még! - kiáltja a tömeg) és iderittyenteni valami újabb posztot. Sajnos olybá tűnik, hogy a 4 szerkesztőből 2 sosem fog írni, Fenryr barátom meg valahol eltűnt az éterben... Mivel eléggé meg lettetek váratva, igazi csemegével szolgálok kárpótlásul: képeket kaptok a Tóciról! Bizonyám, képeket! A képekről annyit, hogy ha rákattintotok, megnézhetitek nagyban is őket. Ne is borzoljuk tovább a kedélyeket, csapjunk bele a hígfosba (ja, bocs az egy másik blog, akkor a lecsóba):

A Tóci konzervatív, és ragaszkodik önnön mocskos valójához. Megváltozni nem akar, és nem is fog. Ha valaki mégis meg akarná változtatni, az szembetalálja magát a Tóci ellentmondást nem tűrő tiltakozásával. Amit itt emberkéz odabaszott (egyesek építésnek hívják, de ez itt nem az), azt még Isten sem rombolja le. Nem hiszed, kedves olvasó? Csak nézd meg a képet, és csodáld a Tóciban rejlő természetfeletti hatalmat.

A következő kép művészien foglalja magába a naivságot, nemtörődömséget, destruktivitást, és a büszkeséget. Hogy miért? Kezdetben vala a sötétség (és ahogy nézem, az is maradt, hehe), mikor is valaki naivan megálmodta ezeket az alkalmatosságokat. Úgy gondolta, hogy az embereknek ebben majd öröme telik. Ehelyett a nemtörődömség az időjárás rút kezére játszotta ezeket a hajdan pompázatos építményeket. Mostani állapotukhoz a destruktivitás is hozzátett, hiszen a Tóciban a legmagasabb az egy négyzetméterre jutó keménycsávók száma. De már ti tudjátok, drága olvasók, hogy a Tócinak van önvédelmi mechanizmusa, és nem enged lerombolni semmit. Ezen építmények is büszkén hirdetik: ők örökké itt lesznek. Sejtésem szerint a Tócit ugyanaz az erő tartja össze, mint ami a Stonhenge nagymúltú építményeit. Hát nem gyönyörű?

Na de maradjunk még a különböző egyéb építmények talaján, és nézzük meg a következő képet. Az előzőhöz képest annyi a különbség, hogy míg az újkorában ellátta eredeti funkcióját, addig ez utóbbi már újkorában sem. Próbáltál már betonasztalon ping-pongozni, drága olvasó? Nem? Elmondom milyen. Olyasmi, mintha egy szál mangalicakolbásszal próbálnál meg facsavart behajtani. Egy darabig még el is szórakoztatna, de aztán menthetetlenül megunnád. Ha esetleg Dévényi Tibi bácsi olvas minket, akkor kérem, könyörgöm, írjon nekem egy levelet, és segítsen az álmom megvalósulásában. Az álmom az, hogy szeretnék eme asztal tervezőjével egy ping-pong partit játszani, természetesen az általa tervezett asztalon. A vesztes egy gépzsíros (copyright by puruttya) műfaszt kap a seggébe. Én nyerni fogok.

A végére hagytam életem legnagyobb talányát. Akárhányszor mentem el emellett az épület mellett, mindig gondolkodóba estem. Figyelem, a műnek két, erősen elkülönülő része van, és ezeket külön is kell elemezni, ezt az alkotó művész urak is így javasolnák.

Tehát nézzük először a leginkább szembeötlő motívumot: TÚRÓS MAKK. Elképzelem az alkotót, ahogy hónapokig mosatlan makkja által okozott elviselhetetlen fájdalmában a négy fal között, a padlón fetreng otthon. Magzatpózba húzódik, szeme könnybe lábad, keze görcsbe rándul. Egyszercsak megakad a szeme a festékszórón, és azonnal beugrik neki a mentőötlet. Könnyeitől alig látva botorkál le a lépcsőn, a lépcsőfordulókban olykor-olykor hasra is esve. Szerencsésen kijut az utcára, majd utolsó erejét is összeszedve, világgá sírja fájdalmát, mint egyfajta könyörgést (emberhez, Istenhez?). Nem lett volna egyszerűbb csak simán megmosni, de most komolyan?

Nézzük a mű második felét: LŐRINCZ EGY SZIKVIZES. Ki lehet ez a titokzatos Lőrincz? Vajon Tócóskerti lakos? És mi a baj a szikvizesekkel? Talán a művész irigy rájuk, mert majd ők öröklik a mennyek országát? Vagy ezt átvitt értelemben kell érteni, és vonatkozik minden üdítőitalt gyártó kisiparosra és palackozóüzemre? Vagy netán Mr. Túrós Makk írta ki ezt is, mert Lőrincz volt akkora bunkó, hogy nem adott neki szikvizet, mikor a legnagyobb szüksége lett volna rá? Vajon szikvízzel lehet egyáltalán túrós makkot mosni? Nagy rejtélyek tárháza ez a Tóci, kedves olvasó, és a legtöbb rejtély az is marad az idők végezetéig.

Remélem tetszett a képes beszámoló, és még finomabb képet kaptatok a Tóci szövevényekkel teli világából. Ígérem, lesz még kép, meg mindenféle nyalánkság. Addig is vigyázzatok, nehogy a Tóci környékére tévedjetek, mert menthetetlenül beszív, ottart, megfog. El nem enged. Soha.

Címkék: móka kacagás túrós mechanizmus lőrincz makk önvédelmi szikvíz

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tocoskert.blog.hu/api/trackback/id/tr581293397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fen ryr 2009.08.07. 08:48:50

"Nem éééééén vagyok beteg, hanem az egééééész világ!!!" :)

SassyGurl 2009.08.08. 12:11:36

Köszönöm a posztot Mester, imáim meghallgatásra találtak! ..és éljen LŐRINCZ! :))

Csontpete · http://csontpete.puruttya.hu 2009.09.15. 09:53:11

Az utolsó kép elemzésén kurva jót nevettem! :-D
Egyébként mi is elgondolkoztunk már azon haverral, hogy miféle rossz fát tehetett a tűzre Lőrincz, és hogy mi lehet a "szikvizes" szónak a jelentéstartalma a mai szlengben.
A ping-pong asztal, ha nem tévedek, a Medgyessy gimitől nem messze lett fotózva, ugyanis oda jártunk ki a Pötyiben megvásárolt feleseket lehajtani nagyszünetben.

Xezs 2009.09.15. 20:50:42

@Csontpete: Hogy mi lehet a jelentése a szikvizesnek manapság azt nem tudom, ez egy kurva régi felirat :)

Csontpete · http://csontpete.puruttya.hu 2009.09.17. 10:19:20

@Xezs: Én meg hat éve vagyok (most már inkább csak voltam) bejáratos a tóciba. De vannak örök érvényű rejtélyek. :D

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2011.03.09. 22:22:04

a dobozin is voltak ilyen faszaságok. amire tisztán emlékszem, az a zappa idézet: "broken hearts are for assholes. ain'tchu an asshole? whatchagonnado?" beleégett az agyamba. csapó utcán panelrésznél ilyen, hogy "jancsi könyvmoly". régen blogzottam, ott gyűjtöttem ilyeneket.
süti beállítások módosítása