HTML

Tócóskert

Tócóskert: ennyi parasztot egy rakáson nagyon ritkán látni...

Friss topikok

  • Vegeta István: Jó az a piac ! (2017.06.21. 21:38) A kispiac
  • KROK: Ez egyébként hol történt helyileg? A story elején azt hittem engem üthettél el (korban simán stimm... (2016.05.14. 15:24) A panelprolinak nincs életösztöne
  • Void Bunkoid: @Xezs: nemtom, én újabban szinte csak falusi betörésekről olvasok, ahonnan ellopnak ingóságokat, v... (2014.05.09. 10:49) DIY
  • Xezs: @Tiba Árpád: Szevasz Árpi! :) Akkor tévedtem. Nézd el nekem, hogy majd 20 év távlatából írtam újra... (2014.03.11. 23:03) Iskolai állapotok – 2. rész
  • Neringa: Én arra a következésre jutottam, hogy a hely uralkodó energiája, bizonyos viselkedésekre késztet..... (2013.05.31. 20:03) A Pokol kapuja - Derék 22

Linkblog

Tilda és a Nagytemplom és a bornyitás művészete

Fen ryr 2009.12.28. 10:06

Miután magyar nyelv és irodalomból, matematikából és történelemből megkapta a kettes alát jóindulattal tőlem Tilda, akiről már szólt egy poszt, javításként Rajz tantárgyból adtam neki feladatot: rajzolja le a debreceni református Nagytemplomot impresszionista stílusban, perspektíva alkalmazásával. Íme az eredmény:

 

Erre a műre elégtelen érdemjegyet kapott, mert átment információért másokhoz, és a kapott információ felhasználásával "sikerült" megalkotni végül eme művet, csak észrevettem a csalást, és azonnal egyest adtam. A képet összegyűrtem, kidobtam, később mások vették ki a kukából, kihajtogatták, kinagyítottuk, körbeálltuk, kiröhögtük, majd Tilda szignózta, adott neki címet, és bekereteztettük.

Azért, hogy a Tócóskerthez is kapcsolódjon valamilyen módon eme poszt, elregélem, Tilda barátnőjének, Orsolyának születésnapja alkalmából meghívtak ünnepségre, a Kálvin téri Árkád névre keresztelt szórakoztató, szeszesital, kávé- és cigaretta-árusító helyiségbe. Többieknél előbb érvén oda, s tudván, Orsolyával angolul fogok beszélni - hogy gyakoroljunk -, egyből angolul próbáltam leadni rendelésem a pincérnek, aki valószínűleg tócóskerti, de ha nem az, mostantól tiszteletbeli tócó-gettói állampolgárságot kap, mert méltó rá, mert mintha innen nevelődött volna ki. Csupán Villányi Rosé-t ittam volna, és kérdtem - angolul -, hogy egész üveggel lehet csak kapni, vagy esetleg pohárkával is. Jött a válasz, hogy "N E M  É R T E M". Kinyitottam a Borlapot, ráböktem a rosé képére, és mutattam feltartott hüvelykujjal, hogy "Egyet". Rögtön rohant, hozta, mosolyogva, szép mosollyal arcán, boldogan, kinyitotta, és mondotta vala "E G É S Z S É G É R E", szépen, lassan, tagoltan, hangosan.

Az emeleten, a dohányzó részen foglaltam helyet, majd lebandukoltam a földszintre kompániámhoz. Kb. fél órát beszéltem Orsolyával angolul, majd váltottunk magyarra. Körülbelül egy óra elteltével a "tiszteletbeli tócóskerti" pincér elkiáltotta magát: "Hallom jól beszélsz magyarul!", mondom "Ó, köszönöm szépen, édesanyám tanított meg rá!". Ekkor már a tulaj is odajött hozzám, és mondotta vala, éppen most hozott rosét Konyárról, nem innék-e véletlen.

Tokaj, Villány, Konyár - legendás borvidékek. Ó, azok a konyári, homokos-löszös vidéken nevelt szőllőből nevelt "minőségi" asztali borok! Ó, csak azokat tudnám feledni... Úgy tettem, mint aki vacillál, majd kiböktem, hogy maradnék én a villányinál, hogy ne köphessetek bele poharamba, a jófajta konyárit meg majd igyátok meg ti.

A pincér ki is hozta az újabb üveget, de fifikásan elreszelték a közepénél a parafát (rendkívül elmés ötlet, fél órát gondolkoztak, hogyan is baszhatnának ki velem). Bontásnál kérdé a pincér, hogy "Osztán beletört az üvegbe a dugó?". "Apád fasza tört volna anyádba bele" - gondoltam; "Semmi probléma, megoldom" - mondottam. A tulaj és a személyzet nem tudta, hogy genetikailag bennünk van apai ágról - sajnos - a bornyitás tudománya, így 2-5 másodpercnyi gondolkozás után ezzel a tollal (www.writeanywhere.com/inkapen.html) belenyomtam a dugót az üvegbe.

A "Soha többet ne menj be, mert belépéskor szembe-, kilépéskor hátba köpnek" füzetembe felírtam az Árkád Kávézót, majd távozáskor kimenék rágyújtani, míg Tildáék készülődtek a hazamenetre. Összefuték egyiptomi és török hallgatókkal, akik panaszkodák vala, hogy nem ért a személyzet angolul... Lusták vagyunk mi tanulni, mondottam...

Latinovits szerint azért vagyunk a világon, hogy a homály, az oszoljék, egyesek meg a lámpa elé állnak, hogy még kevesebb fény legyen, és több sötétség. Kedves tócóskerti - és tiszteletbeli tócóskerti - homálysűrűsítők: ne álljatok a lámpa elé, legyetek szívesek!

Címkék: bor gettó tilda nagytemplom tócóskert matild

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tocoskert.blog.hu/api/trackback/id/tr881627750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

raptile 2009.12.28. 10:40:12

E történet magyarázata a következő: ha a Tócóskert felől fúj a szél a belváros felé, akkor a levegőbe került 'ostobaság'-molekulák óhatatlanul szedik áldozataikat: pincért, boltost, taxist, rendőrt...
Én csak tudom: a belvárosban dolgozom! :D
Köszönjük a storyt: Fen!

raptile 2009.12.29. 18:16:59

(az idei utolsó post-omnak egy élesítést hadd kérjek már, Fen vagy Xezs; THX) - raptile-

Xezs 2009.12.30. 04:06:27

No igen, ha a Tócóskert felől fúj a szél, olyankor jobb fedezékbe vonulni.

Mindazonáltal vigyázni kell az angol beszéddel magyarföldön magyarként, ugyanis sajnos sok honfitársunk ilyen csalafintasággal akar többnek tűnni, mint amennyi, és emiatt az óhatatlan nyelvgyakorlót is eme skatulyába zárják a kedves pincérek, pincérnék. Szóval a gyakorlást érdemes inkább az infánsnőkre, barátokra hagyni, és a pincérekkel békében magyarul beszélni. Esetleg megkérdezni őket magyarul, hogy volna-e kedvük egy kis angol nyelvet gyakorolni. Ki tudja, hátha...
süti beállítások módosítása